Avbryt gärna

DU: -- jo, ursäkta att jag avbryter dig... Gå till internet och sidan kollauppdetta.se och ange där vad du har att erbjuda - då kollar jag upp det och återkommer ifall jag tycker det är intressant.

Säljaren säger att han inte har tillgång till internet

DU: -- Ge då mitt telefonnummer till din Chef och säg åt honom att gå till kolluppdetta.se och ange vad ni har att erbjuda... jag lovar att kolla upp det och återkomma ifall jag tycker det verkar intressant. Din chef har alldeles säkert tillgång till internet. Tack så mycket för att du visar intresse för mig, vi kanske hörs senare då, ha en trevlig dag!

Säljaren säger att så går det inte till / så går det inte att göra

DU:-- Så går det till att göra affärer med mig, och passar det inte så vänder jag mig med glädje till andra som vill göra affärer. Ifall du vill att ert erbjudande skall nå mig så är det den vägen som gäller. Då kan jag i lung och ro avgöra ifall jag tycker ert erbjudande eller information är rätt för mig. Jag blir då inte övertalad och påverkad till förhastade beslut av försäljare och kan göra affärer med glädje utan att känna ånger efteråt. 

Säljaren prompsar på att få skicka information till dig

DU:-- Du behöver inte skicka information till mig - ange den på kollauppdetta.se så kan jag ta del av den där. 

Säljaren säger att informationen inte finns i digitalt format

DU:-- Finns inte informationen i digitalt format? - oj vad omodernt - se till att snarast skapa en digital version av er information - skanna in den till pdf eller annat dokument-format i värsta fall! Sen går det bra att lägga in på kollauppdetta.se.